Formació online | Eines virtuals en temps de confinament

Objectius de la formació

A l’Ateneu Cooperatiu pretenem adaptar-nos a la nova situació provocada per la crisi del COVID-19. Amb aquesta proposta formativa, busquem millorar les capacitats productives, però també de conciliació de les persones treballadores, mitjançant l’ús d’eines virtuals. Cerquem treure profit d’una situació excepcional, doncs, per aprendre mecanismes de teletreball que millorin la nostra organització i que facilitin la implementació d’aquests elements quan tornem a la normalitat.

Aquestes noves pràctiques serviran per poder desenvolupar i continuar les accions previstes prèviament a l’estat d’alarma. Per això, mitjançant els processos organitzatius i el coneixement de noves eines, podrem desenvolupar properament una segona proposta de formacions, que es desenvoluparan a través de les eines estudiades.


SESSIÓ 1 | 30 MARÇ

En aquesta sessió coneixerem exemples de diferents eines ja preparades pel formador:

  • Eines per la comunicació interna i externa
    • Skype
    • Hangouts
    • Jitsi
    • Zoom
  • Treball col·laboratiu per millorar la productivitat
    • Google Drive
    • NextCloud
    • Dropbox
  • Gestió de calendari i tasques
    • Google Calendar
  • Mètode Kanban
    • Trello
    • Asana
  • Automatització de tasques per ser més productius
    • IFTTT
    • Zapier
  • Presentacions més efectives
    • Sway
    • Prezi
    • Google sheets
    • Mentimeter
    • Kahoot
  • Càlcul de l’impacte econòmic dels teus projectes
    • Toggl
    • PEF Facto
  • Introducció al segon mòdul d’aquestes formacions: Odoo
  • Desconnexió digital

SESSIÓ 2 | 2 ABRIL

  • Quan cal organitzar una reunió?
  • Eines digitals: videoconferències i tasques
  • A qui convidem a la reunió?
  • Objectius d’una reunió
  • Metodologies per fer efectiva una reunió virtual (eines, micròfons, moderador)
    • Ordre del dia
    • Preparació
      • Assistents
      • Objectius individuals i objectius grupals
  • Quines parts té una reunió?
    • Introducció i benvinguda
    • Rols
      • Moderador i dinamitzador
      • El control de temps
      • Prendre acta
    • Tancament
      • Acords grupals
      • Acords individuals (compromisos)
    • Seguiment
      • Compartir l’acta
      • Seguiment dels acords
  • Pla d’acció i organització d’equips
    • Accions
    • Responsables
    • Calendari

L’activitat, a càrrec de Pau Serrat de Facto Cooperativa, SCCL, s’impartirà a través de la plataforma Zoom (Nota: no cal obrir un compte en aquesta plataforma; prèviament es farà arribar un enllaç per correu electròic a les persones participants).

Material necessari: ordinador amb càmera i altaveus; connexió a Internet.

INSCRIU-TE AQUÍ (imprescindible)