Coop Maresme impulsa una campanya en suport del consum responsable i de l’economia social i solidària

Coincidint amb l’inici de la campanya comercial per les festes d’hivern -que comporta, entre altres, un augment exponencial del consum, sovint innecessari- Coop Maresme, l’ateneu cooperatiu, llança un missatge que apel·la a la responsabilitat individual per evitar els excessos en aquestes dates assenyalades de l’any.

Donar una segona vida a allò que ja no utilitzem a través del reciclatge i l’intercanvi, comprar a un comerç local per afavorir la comunitat i ser conscient de l’impacte ambiental d’allò que consumim (d’on bé i quins residus genera) són algunes de les pràctiques de l’economia social i solidària que es mencionen en el vídeo de la campanya de Coop Maresme.

Amb una durada de mig minut i amb un clar enfocament de difusió a les xarxes socials, el metratge és un exercici de consciència a través del paral·lelisme visual i conceptual amb una reconeguda aplicació de cites. Coop Maresme li vol donar la volta al funcionament d’aquesta App, que posa en joc el “consum de persones”, per reflexionar sobre què comprem i per què, i si realment existeix una necessitat. 

Plantejar el nostre consum també és una manera de transformar, a partir de cada petita compra. 

La campanya es completarà amb la publicació d’una guia d’entitats i cooperatives de l’economia i solidària del Maresme amb una oferta molt diversa com l’alternativa responsable al model de consum capitalista durant aquestes festes d’hivern. 

Algunes de les cooperatives que hi podrem trobar són Som Mobilitat i Coop de Pedal, com a exemple de mobilitat sostenible amb el medi ambient; La Montnegre cervesera i La Feixa, que impulsen la producció i l’abastiment de productes ecològics i Km0 i B-Swim i Fil D’Ariane, que ofereixen activitats de natació dirigides adaptades a tothom, i intervenen en dificultats específiques d’aprenentatge, respectivament.